Nieuwe auteur, nieuwe kansen... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wim, Irene, Renzo en Marith Wijtenhorst - WaarBenJij.nu Nieuwe auteur, nieuwe kansen... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wim, Irene, Renzo en Marith Wijtenhorst - WaarBenJij.nu

Nieuwe auteur, nieuwe kansen...

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Wim, Irene, Renzo en Marith

01 Augustus 2016 | Nederland, Zwolle

Inmiddels is Kandy alweer heel lang geleden....we hebben afscheid genomen van Opa en zijn vanuit Kandy naar Nuwara Eliya gereisd. Onderweg door een theeplantage gelopen en een theefabriek bezocht. Leuk om te zien. De reis ging niet erg snel, want we gingen steeds meer de bergen in. Het werd ook steeds kouder en wat mistig. We zagen nog een olifant vastgebondenop een truck, ws op weg naar een of ander feest. Niet iets wat je in Nederland zo tegenkomt, Marith vond het vooral zielig.
Aangekomen in Nuwara Eliya was het inmiddels 16 graden geworden, crisis waar zijn onze dikke truien? En tsja de boiler was ook nog niet opgewarmd dus voor mij een koude douche......
Dit bergdorpje doet engels aan, ligt een renbaan en ze hebben er het Victoria meer.
Op tijd naar bed want we gaan de volgende dag naar Horton Plains, een natuurpark met een uitzicht op het eind van de Wereld....we zullen het beleven. Lekker bed in dit guesthouse Blue Moon.
Volgende ochtend vroeg uit de veren, de wandeling viel tegen qua zwaarte, zou twee duren en makkelijk te doen zijn. Nou ik was aan het eind wel wat klotsende oksels verder. Maar niet klagen, er zijn Sri Lankenen die het op slippertjes doen, en ook de Jappanertjes kunnen het. Dus wij ook!
Het eerste uitzichtpunt was nog goed, tweede was al dichtgetrokken door de mist. Gelukkig stonden wij nog wel lekker in het zonnetje.
In de middag een geweldig leuke high thea gedaan in hotel Grand, heerlijke hapjes in een engelse sfeer. Volgende dag gaan we verder naar Ella met de trein.