Safari 3 - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wim, Irene, Renzo en Marith Wijtenhorst - WaarBenJij.nu Safari 3 - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wim, Irene, Renzo en Marith Wijtenhorst - WaarBenJij.nu

Safari 3

Door: Marith en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim, Irene, Renzo en Marith

03 Augustus 2016 | Nederland, Zwolle

Safari

Zo, ik ga mijn geluk weer eens beproeven met deze website.De wifi is in dit hotel super dus ik heb er vertrouwen in dat het goed zal gaan. Na afscheid te hebben genoemen van mama van ons guesthouse in Ella zijn we met de taxi richting Tissamahara gereden. Eenmaal uit de bergen werd het al vlot een stuk warmer, ook in de auto. De airco kwam niet verder dan de twee voorbanken, gelukkig zat ik op een van die banken. De reis verliep vlot en ons volgend onderkomen was heel luxe vergeleken met die van mama. Ruime kamer met airco, geen overbodige luxe met deze warmte, en een groot zwembad. De eigenaar en zijn zoon doen er alles aan om het verblijf hier zo aangenaam mogelijk te maken.
De volgende ochtend moeten we vroeg op, kwart over vier, om vervolgens met een enorme jeep richting Yala te gaan, het nationaal park. Daar gaan we wild spotten, tenminste dat hopen we. De cchauffeur noemen we al gauw Max Verstappen vanwege zijn rijstijl, ernorm hard! Als we op dit tempo door het park gaan rijden zijn we met 30min klaar vrees ik. Marith vind het allemaal super, het kan haar niet hard genoeg gaan. Renzo is helaas ziek opgestaan dus hij wil het wel een wat rustiger tempo.
Bij het park aangekomen zijn we niet de enigen die vroeg zijn opgestaan, er staan al veel jeeps opgesteld om naar binnen te mogen. Eenmaal in het park houden de chauffeurs elkaar op de hoogte waar wat te zien is. Onze chauffeur weet de kunst van het vinden van wild goed te beheersen, staat steeds op de goede plek om wat te zien en rijdt er met een bloedvaart naar toe. Om onstreeks acht uur spotten we een luipaard, het summum van de trip schijnt het. We kunnen het beest goed zien, ik zal een foto uploaden hierna. Verder ook olifanten met jong, white spotted dear, buffels, wilde zwijnen, krokodillen, enz gezien. Onze chauffeur vertelde dat we veel geluk hebben gehad met deze tour, zelf de zwarte beer gezien! Het beest liep bijna onder onze truck door, zo dichtbij was die. Super!
Renzo heeft halverwege de tour zijn maag geledigd tegen de truck, de jongen is echt ziek. En dan te moeten zitten in zo,n hobbelige truck is geen pretje. Een maal thuis om elf uur gaat hij gelijk naar bed en blijft daar dan degehele dag.
In de middag nog even lekker gezwommen en ,s avonds lekker gegeten in het restaurant van het hotel. We worden weer bedient door Shama, onze vrolijke serveerster. Een erg leuke meid, altijd goed gehumeurd!
De taxi voor morgen is al weer gereserveerd en dan op naar de oost kust, Arugam Bay. Je schijnt daar goed te kunnen golfsurven dus dat moeten we dan maar eens proberen. Ben benieuwd hoe ons onderkomen er daar weer uit komt te zien. Wordt vervolgd

• 03 Augustus 2016 - 17:21

Karin:

Wel levend terug komen!!!!
    Veel plezier maar het komt goed geloof ik.
    Mijn werkdag zit erop .

Groetjes
    Karin

• 03 Augustus 2016 - 17:21

Maja:

Klinkt geweldig. Succes met het surfen. Fijne vakantie verder.

• 03 Augustus 2016 - 18:42

Myrthe:

Klinkt gaaf allemaal!! #jalours

• 03 Augustus 2016 - 18:43

Myrthe:

Beterschap voor Renzo!

• 03 Augustus 2016 - 20:10

Hannah:

Wow, wat een andere wereld daar. Safaripark Beekse Bergen is er niks bij! Zelfs een zwarte beer gezien. Ook nog babybeesten? Als je Yala National Park googled, zie je alleen maar luipaarden, blijkbaar de trots van het park, hebben jullie dus maar mooi gespot. Nu google ik Arugam Bay en zie alleen maar meisjes in te kleine bikini's op een surfboard... Hopelijk is Renzo gauw weer beter...

• 04 Augustus 2016 - 15:08

Carina: