Nuware Eliya - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wim, Irene, Renzo en Marith Wijtenhorst - WaarBenJij.nu Nuware Eliya - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wim, Irene, Renzo en Marith Wijtenhorst - WaarBenJij.nu

Nuware Eliya

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim, Irene, Renzo en Marith

29 Juli 2016 | Nederland, Zwolle

He, he, na een half uur is het me dan toch gelukt om in te loggen via de zeeeeer matige wifi in ons guesthouse in Nuware Eliya. Dit ligt ongeveer midden in Sri Lanka. Maar ik ga eerst een stukje terug in de tijd. Na Negombo zijn we met een taxi naar Kandy gebracht. Kandy ligt in centraal SL en zou een wat meer bergklimaat moeten hebben? Nou mooi niet, nog net zo warm als in Negombo. Het guesthouse waar we in terecht kwamen lag een stukje van het centrum af en wordt gerund door een wat ouder echtpaar (79 en 78 jaar). De man moest het meeste werk doen omdat zijn vrouw dementia heeft (vlgs de echtgenoot) en de dochter zwakzinnig is. De arme man werkt zich een slag in de ronde en dat was hem ook wel aan te zien, broodmager. Verder erg vriendelijk en hij wilde alles wel voor je doen. De eerste avond heeft hij ons de weg gewezen naar een restaurantje vlakbij, nou ja vlak bij.....Gelijk naast het huis was een stijl trappetje waar vlgs dhr ook giftige slangen waren dus we moesten wel goed oppassen! Ik viel gelijk van de laatste vier treden wat mijn een gebutste re onderarm opleverde. Gelukkig geen slangen tegen gekomen tijdens mijn val.
Kandy is een drukke, vieze, hete en lawaaierige stad. We hadden gedacht dat het hier wat rustiger hier zou zijn maar helaas. Met de tuktuk was het goed te doen om van ons guesthouse naar de stad te rijden. De eigenaar had wel graag dat we om acht uur? weer terug zouden zijn want hij ging altijd vroeg naar bed. Tja dilemma!
De eerte rit naar het centrum eindigde bij een groot Boedistisch feest. We zijn het terrein even opgelopen en werden gelijk gespot ( hoe zou dat nou komen). We moesten mee een tent in een aan een raadspelletje mee doen. Laat ik nou raden wat er in de ton zat: een tandenborstel! Die kregen we mee en op weg naar buiten werd Irene aangehouden door een man met een microfoon, ging ons interviewen. Dit ging het hele terrein over, daarna mocht Marith nog wat zeggen en toen was ik aan de beurt. Sta je dan met je mond vol tanden wat ze brabbelen in het Engels om wat zinnigs te zeggen over het boedisme.......Daarna door naar de botanische tuin en vandaar richting centrum.
De volgende dag in Kandy zijn we eerst wezen zwemmen in een luxe hotel in de buurt van ons onderkomen. Wanneer je daar lunchte dan mocht je daar gratis zwemmen. Ik geloof dat we de rest vd vakantie niet meer zo duur uit lunchen gaan......

• 29 Juli 2016 - 21:02

Bram :

Geweldig om te lezen
    Wel zielig dat hij het op die leeftijd nog zo moet runnen
    Zou toch eigenlijk moeten genieten

Dure lunch ja...
    Voor welke begrippen

• 29 Juli 2016 - 21:50

Isabelle:

Ha! Leuk, weer een berichtje op jullie website. Je kan je werk toch niet helemaal los laten hè Wim; zelfs tijdens de vakantie zit je weer tussen de oudjes:) Moet je die arme man maar een fooitje geven. En de oma maakt misschien wel contact via Takkie. Mooi dat jullie een boeddhistisch feest mee hebben kunnen maken. Echt de cultuur proeven. Letterlijk en figuurlijk dus. Was de dure lunch ook lekker? Tuktukken jullie nog maar even verder door Sri Lanka...