Eerste drie dagen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wim, Irene, Renzo en Marith Wijtenhorst - WaarBenJij.nu Eerste drie dagen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wim, Irene, Renzo en Marith Wijtenhorst - WaarBenJij.nu

Eerste drie dagen

Door: Marith en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim, Irene, Renzo en Marith

23 Juli 2016 | Nederland, Zwolle

Zo, de reis is begonnen. Via Dusseldorf, met tussenstop in Abu Dhabi, zijn we om half vijf plaatselijke tijd aangekomen in Colombo. De taxi stond ons op te wachten op het vliegveld. Moe van de reis zijnwe naar ons eerste guesthouse gebracht. Gelijk gaan slapen om de volgende ochtend (ofeigenlijk dezelfde ochtend) nog naar ons anders guesthouse gebracht te worden. Deze ligt een stukje buiten Negombo aan een afgelegen weggetje. Onderweg zien we loslopende koeien, wilde honden, druk verkeer en mooie en lelijke tuktuks. De tuktuk chauffeur vertelde ons dat de koeien de heersers van de weg zijn, goed opletten dus! Het guesthouse is lekker relaxed, aardige eigenaars maken het dat je je gelijk welkom voelt. We hebben een klein appartement met zwembad. Er lopen een aantal honden en katten rond die af en toe onder je stoel zitten te ruzien. De eigenaren Hassan en Sarah vangen verwaarloosde en mishandelde honden en katten op.
De eerste dag hebben we niet zoveel gedaan, gezwommen, geslapen en in de avond lekker uit eten in Negombo.
De tweede dag: Na een heerlijk ontbijt, waar we in tempo Sri Lanka, ik geloof anderhalf uur over hebben gedaan richting Negombo vertrokken. Hassan regelde een tuktuk voor ons, waar we maar net met zijn vieren inpassen. Marith gaat op schoot bij Renzo, mag allemaal hier. Tripje begon met de highlights van Negombo. Daarna met een bootje 2 uur gevaren door een kanaal, ooit nog eens door de Nederlanders aangelegd. Ijsvogels in verschillende soorten en maten gezien, varanen, kameleon en mensen die vriendelijk naar ons zwaaiden, Marith had het er maar druk mee! Is al ten huwelijk gevraagd, ze voelde zich net een prinses zo voor op de boot. Is ze natuurlijk ook. Daarna weer heerlijk uit eten, waarvan de eigenaar ons de oren van het hoofd kletste.
Vandaag lekker uitgeslapen, beetje zwemmen en morgen richting Kandy. De taxi is al voor de hele dag geregeld. We gaan in ieder geval olifanten zien in Pinnawalle, een olifanten weeshuis.
Als het goed is volgen er nog een aantal foto' .

• 23 Juli 2016 - 11:06

Nancy:

Hey lieverds, veel plezier!! Wat een ervaring...
    Ik ben benieuwd naar de foto's en naar de live verhalen!!
    Knuffel van ons...

• 23 Juli 2016 - 12:04

Inge:

Ziet er mooi uit. Veel plezier.

• 23 Juli 2016 - 13:05

Karin De Lange :

Wat leuk om te zien allemaal , ik ben jaloers !!!!!
    Veel plezier met de volgrlende avonturen.

Gr Karin

• 23 Juli 2016 - 13:40

Bram:

Geweldig
    Geniet ervan
    Laat Marit daar gehuwd vandaan komen dus

• 23 Juli 2016 - 21:25

Annemarie:

Klinkt heerlijk allemaal! Hier in Zuid Duitsland regent het pijpestelen..... Geniet van alles en van elkaar en pas extra goed op Marith :-)
    Mooie (natuur)foto's!!
    Dikke kus van ons allen, Xx Annemarie

• 24 Juli 2016 - 00:02

Dorthe:

Klinkt goed! Ik heb vanmiddag jullie verslag naar Windesheim gebracht. Ze vonden het leuk om jullie verhaal te lezen.

• 24 Juli 2016 - 23:20

Hannah:

Wat een andere wereld daar! Als jullie terugkomen kan Renzo naast paarden vast ook koeien en olifanten temmen... En heeft Marith een hele schare mannen in haar koffer zitten...
    Mooie foto's hoor! Veel plezier, geniet ervan!

• 26 Juli 2016 - 16:19

Isabelle :

Ook van mij even een berichtje... Leuk om de foto's te zien en jullie verhaal te lezen. Mis wel de foto van jullie met zijn vieren in één tuktuk. Hadden ze ook bloemkool op de markt? En al sprinkhanen gegeten? Of toch nog een MacDonalds tegengekomen? Ben benieuwd waar jullie volgende stop zal zijn. Blijf van die leuke berichten en mooie foto's plaatsen en de groeten aan de olifanten!

• 05 April 2019 - 07:47

Joost En Martijn:

leuk hoor! leuk om de foto's te bekijken!